Zagranica

Amerykański rynek reklamowy rośnie szybciej od optymistycznych prognoz

Odbicie rynku reklamowego w USA jest nawet silniejsze, niż zakładano w dość optymistycznych prognozach. W pierwszym kwartale br. wzrost wyniósł...

Odbicie rynku reklamowego w USA jest nawet silniejsze, niż zakładano w dość optymistycznych prognozach. W pierwszym kwartale br. wzrost wyniósł 9,6 proc. Główne czynniki wzrostu to zbliżające się igrzyska olimpijskie w Atenach i wybory prezydenckie w USA. Wydatki na reklamę w Stanach Zjednoczonych wyniosły w pierwszych trzech miesiącach br. 31,5 mld dol. Wzrost odnotowano we wszystkich sektorach. Przyczynili się do niego przede wszystkim najwięksi marketerzy tacy jak PepsiCo czy Coca-Cola, wprowadzając na rynek ważne nowości (np. średniokaloryczną colę). Wojna coli nie była jednak jedynym ważnym impulsem przyspieszającym wzrost – wydatki znacząco zwiększyły m.in. Procter & Gamble, Nissan czy General Motors. (“BrandRepublic”)