M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

5,5 mln Polaków korzysta regularnie z internetu w telefonie

Joanna Dziwisińska | 28 stycznia 2013, 06:00

Aegis Media Polska zbadał mobilne medium.

Isobar Mobile Polska i Aegis Media Polska przeprowadziło badanie Consumer Connection System (CCS), które pokazało, że 5,5 mln Polaków korzysta regularnie z internetu w telefonie. Według analiz firmy od 2010 do 2012 r. liczba osób korzystających regularnie z internetu w telefonie wzrosła o prawie 600 proc. - Analogiczny wynik penetracji internetu na komputerach odnotowano w Polsce w 2002 r. - mówi Jarosław Rzepecki, mobile marketing manager w Isobar Mobile Polska. Badanie CCS pokazało, że im użytkownicy młodsi, tym częściej regularnie
korzystają z internetu w komórkach. Wśród Polaków w wieku 15-24 lat robi to 36 proc., czyli 1,9 mln
osób, a w grupie 25-34 lat - 29 proc. Obok wieku duże znaczenie mają także dochody. Regularnie z
transmisji danych w telefonie korzystają osoby o wysokich dochodach i te bez dochodów, czyli głównie
uczniowie i studenci. Nie ma natomiast dużej różnicy pomiędzy płciami – z internetu w komórce korzysta 21 proc. mężczyzn i 19 proc. kobiet.

Istotne znacznie w rozwoju tej usługi mają smartfony, których posiadaczami jest 18 proc. Polaków, czyli co piąty właściciel komórki. - Użytkownicy smartfomów korzystają z internetu ponaddwukrotnie częściej niż statystyczny Polak i trzykrotnie częściej sięgają po niego codziennie - dodaje Rzepecki. Najaktywniejsze są osoby posiadające urządzenia marki Apple (76 proc. korzysta z internetu, a 36 proc. pobierało aplikacje), Androida (63 proc. internet i 22 proc. aplikacje) oraz mobilnych wersji systemu Windows (69 proc. internet i 16 proc. aplikacje).

Największą popularnością cieszą się te aplikacje, które pozwalają zwiększyć funkcje komunikacyjne komórek, czyli komunikatory (44 proc.) i serwisy społecznościowe (41 proc.), a także aplikacje użytkowe ułatwiające wykonywanie codziennych czynności (41 proc.).

Consumer Connection System to badanie typu single source. Na zlecenie Aegis Media Polska ankiety w badaniu zostały przeprowadzone przez instytuty badań Ipsos (2010) i Kantar Media (2012), w obu przypadkach
na grupie 3000 Polaków w wieku 15-64 lat. Zastosowano metodę CAPI (wywiady bezpośrednie w domach respondentów).

Czytaj więcej na temat: , , , , ,