Już po raz piąty odbędzie się konkurs na Telemarketera Roku organizowany przez Grupę Call Center przy Polskim Stowarzyszeniu Marketingu SMB. Tak jak w ubiegłym roku zgłoszeni do konkursu konsultanci telefoniczni będą rywalizowali w sześciu kategoriach: sprzedaż inbound, sprzedaż outbound, obsługa klienta, help desk, windykacja, inne (rozmowy niemieszczące się w pozostałych kategoriach).
Konkurs składa się z dwóch etapów. W pierwszym uczestnicy będą oceniani anonimowo tylko na podstawie przesłanych nagrań rozmów. Jury ocenia merytorycznie rozmowy według opracowanych przez siebie kryteriów. Drugi etap to rozmowy symulacyjne z kandydatami wybranymi po I etapie oraz rozmowy indywidualne.
– Co roku w konkursie bierze udział ponad 100 telemarketerów z całej Polski – powiedziała Katarzyna Swatowska, przewodnicząca rady programowej konkursu. – Jednak nadal zdarzają się firmy, które mają obiekcje dotyczące konkursu i zachowania poufności nadesłanych rozmów. Przypominam, że wszystkie przesyłane nagrania są szyfrowane, dane klientów, konsultantów i nazwy firm usunięte. Dzięki specjalnie przygotowanej aplikacji mamy pełną kontrolę nad tym, który z członków jury przesłuchuje dane rozmowy. W konkursie co roku startują banki, firmy ubezpieczeniowe i telekomunikacyjne. Trudno o lepszą rekomendację.
Po raz drugi w ramach konkursu będzie przyznawana Złota Słuchawka 2013. Jest to nagroda za najlepszy projekt wspierający biznes przedsiębiorstwa i wykorzystujący telefon.
Podsumowanie konkursu oraz uroczyste wręczenie nagród zwycięzcom Telemarketera Roku i Złotej Słuchawki odbędzie się podczas corocznej gali konkursu marketingu bezpośredniego Golden Arrow.