Kraj

UOKiK nakłada karę na sklep Morele.net

Wątpliwości Urzędu wzbudziły niektóre postanowienia dotyczące zwrotu zakupionego towaru.

Postanowienia utrudniające dochodzenie praw konsumentom stosowane przez sklep internetowy Morele.net zakwestionowała prezes UOKiK. Przedsiębiorca zajmuje się sprzedażą m.in. sprzętu komputerowego i elektroniki przez internet. Wątpliwości Urzędu wzbudziły niektóre postanowienia dotyczące zwrotu zakupionego towaru. Postępowanie wykazało, że spółka m.in. ograniczała prawo do zwrotu towaru zakupionego w sklepie internetowym. Z przywileju mogli skorzystać jedynie konsumenci, którym zakupy dostarczył kurier lub poczta. Jednocześnie prawa takiego pozbawieni byli klienci, którzy wybrali odbiór osobisty w punkcie sprzedaży. Jednak zgodnie z przepisami każdy konsument, który zawał umowę na odległość za pośrednictwem internetu, może od niej odstąpić w ciągu 10 dni bez podania przyczyny. Forma odbioru zakupów lub dostawy nie może mieć wpływu na możliwość skorzystania z tego prawa.

Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na przedsiębiorcę została nałożona kara w wysokości ponad 121 tys. zł. Przedsiębiorca podczas prowadzonego postępowania zmienił zakwestionowane postanowienia i zaprzestał stosowania niezgodnej z prawem praktyki. Decyzja nie jest ostateczna – spółka odwołała się od niej do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.