Postanowienia utrudniające dochodzenie praw konsumentom stosowane przez sklep internetowy Morele.net zakwestionowała prezes UOKiK. Przedsiębiorca zajmuje się sprzedażą m.in. sprzętu komputerowego i elektroniki przez internet. Wątpliwości Urzędu wzbudziły niektóre postanowienia dotyczące zwrotu zakupionego towaru. Postępowanie wykazało, że spółka m.in. ograniczała prawo do zwrotu towaru zakupionego w sklepie internetowym. Z przywileju mogli skorzystać jedynie konsumenci, którym zakupy dostarczył kurier lub poczta. Jednocześnie prawa takiego pozbawieni byli klienci, którzy wybrali odbiór osobisty w punkcie sprzedaży. Jednak zgodnie z przepisami każdy konsument, który zawał umowę na odległość za pośrednictwem internetu, może od niej odstąpić w ciągu 10 dni bez podania przyczyny. Forma odbioru zakupów lub dostawy nie może mieć wpływu na możliwość skorzystania z tego prawa.
Za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów na przedsiębiorcę została nałożona kara w wysokości ponad 121 tys. zł. Przedsiębiorca podczas prowadzonego postępowania zmienił zakwestionowane postanowienia i zaprzestał stosowania niezgodnej z prawem praktyki. Decyzja nie jest ostateczna – spółka odwołała się od niej do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.