Kraj

Spadek liczby klientów UPC Polska

W ciągu roku liczba abonentów największej sieci kablowej w kraju spadła o 20 tys., ale wartość sprzedaży usług rośnie.

Liberty Global, właściciel UPC Polska, opublikowało wyniki za ub.r. Operator największej w kraju sieci kablowej na koniec ub.r. obsługiwał 1,472 mln abonentów. Oznacza to, że w ciągu roku ich liczba zmalała o 20 tys. (na koniec 2011 r. miał ich 1,497 mln).

Według danych na koniec ub.r. UPC obsługiwało 756,3 tys. abonentów telewizji cyfrowej (wzrost o 130,2 tys.), 546 tys. telewizji analogowej (spadek o 181,3 tys.), 854,7 tys. odbiorców internetu (wzrost o 78,9 tys.) i 459 tys. klientów korzystających z telefonii stacjonarnej (wzrost o 393,8 tys.).

Łącznie w ub.r. 1,472 mln abonentów korzystało z 2 616 000 usług telewizji, internetu i telefonii, podczas gdy rok wcześniej 1,497 mln abonentów korzystało z 2 494 400 usług. Oznacza to, że pomimo zmniejszenia bazy klientów operator z sukcesem realizuje sprzedaż usług w pakietach. Świadczy o tym choćby wynik usług telefonicznych.

Polska jest trzecim największym rynkiem dla UPC Holding po Holandii, gdzie operator obsługuje 1,731 mln abonentów, i Szwajcarii, gdzie ma 1,485 mln. Łącznie w 10 krajach UPC obsługuje 10,3 mln klientów.