M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

UOKiK: 1,29 mln zł kary dla ING Banku za reklamy kont Direct

Maciej Burlikowski | 18 lutego 2013, 06:00

Urząd zakwestionował brak informacji o opłatach. Bank odwołał się od kary.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że ING Bank Śląski (ING Bank) w reklamach swoich internetowych kont Direct pomijał informacje o niektórych opłatach. Za wprowadzanie konsumentów w błąd ukarał bank sumą 1,29 mln zł. ING z tą decyzją się nie zgadza i złożył odwołanie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumenta.

UOKiK przeanalizował reklamy kont Direct emitowane od stycznia 2010 do września 2011 r. Według Urzędu w kampanii bank pomijał informacje o niektórych opłatach. Przelewy przez internet i telefon miały być bezpłatne, a tymczasem bank pobierał opłaty za przelewy elektroniczne w walutach obcych. W reklamach nie było także słowa o opłatach za kartę płatniczą, a bank kazał sobie za nią płacić, jeśli w danym miesiącu klient nie zapłacił nią przynajmniej 100 zł.

UOKiK nałożył na bank karę w wysokości 1 297 548 zł. Bank odwołał się do sądu.

Tymczasem używane przez ING hasło "Internetowi nie płacą" okazało się skuteczne. W 2010 r. 367 tys., czyli niemal wszystkie nowo otwarte rachunki, to były rachunki internetowe - konta Direct. W 2011 r. bank otworzył blisko 300 tys. kolejnych.

Czytaj więcej na temat: ,