Kraj

Kompania Piwowarska wydała w ub.r. o 30 proc. więcej

Reklamy Tyskiego kosztowały firmę ponad 68 mln zł, aż o 30 mln więcej niż rok wcześniej. Wszystkie browary podniosły nakłady.

O ile w 2011 r. dwaj najwięksi producenci piwa wydali na reklamy swoich marek zbliżone sumy, to w ub.r. Kompania Piwowarska (KP) wysforowała się zdecydowanie na pozycję lidera.

Kompania Piwowarska, największy w kraju producent piwa (m.in. marki Tyskie, Żubr, Lech), wydała w ub.r. na reklamy w mediach (głównie w telewizji) 169,1 mln zł, o 30 proc. więcej niż w 2011 r. (130,5 mln zł). Są to dane cennikowe, nieuwzględniające rabatów, liczone przez firmę Kantar Media. W ub.r. z okazji finałów Euro 2012 r. marketer zrealizował największą w historii swojej najważniejszej marki Tyskie kampanię reklamową z udziałem Zbigniewa Bońka, Luisa Figo i Marco van Bastena. Na reklamy Tyskiego KP wydała w ub.r. aż 68,6 mln zł, aż o 80 proc. więcej niż rok wcześniej (37,7 mln zł). Na kolejne dwie swoje marki Żubr i Lech firma wydała odpowiednio: 34,8 mln zł i 32,6 mln zł (wzrost o 11 proc.).

Drugi w kolejności producent piwa – Grupa Żywiec – w ub.r. wydał tyle samo co w 2011 r. (131,8 mln zł). Jej marki Żywiec i Warka były kolejno 2. i 3. najmocniej reklamowanymi brandami. Reklamy Żywca kosztowały w ub.r. 41,4 mln zł (wzrost o 32 proc.), a Warki – 39,8 mln zł (+10,8 proc.).

Trzeci z największych producentów, czyli Carlsberg Polska, wydał na reklamy w ub.r. 71,3 mln zł, o 4 proc. więcej niż w 2011 r. (68,5 mln zł). Na swoją marką Okocim przeznaczył w minionym roku 21,3 mln zł, minimalnie mniej niż w 2011 r. (22,6 mln zł).

Aż o dwie trzecie (66 proc.) zwiększył swoje nakłady reklamowe czwarty z graczy piwnych, czyli Van Pur, do którego należą Browary Regionalne “Łomża”, producent piwa Łomża.

“Perła” Browary Lubelskie, którego sztandarową marką jest piwo Perła, wydały w ub.r. na reklamy 9,3 mln zł, zwiększając tym samym swój budżet reklamowy w stosunku do roku poprzedniego ponadtrzykrotnie (2,8 mln zł w 2011 r.).