Edipresse Polska przejęło od Agory prawa do wydawania “Poradnika Domowego”. Wartość tej transakcji ma wynieść 11,5 mln zł. Jednocześnie Agora nabyła od wydawnictwa Edipresse Polska prawo do wydawania miesięcznika “Dom i Wnętrze” za kwotę 3 mln zł. Jak mówi Zbigniew Napierała, prezes zarządu Edipresse Polska, “Poradnik Domowy” jest dopełnieniem naszego portfolio. – Jesteśmy na drugiej pozycji pod względem udziałów w sprzedaży egzemplarzowej magazynów poradnikowych w Polsce. Zgodnie z danymi ZKDP zakup zwiększa ten udział do blisko 30 proc. – dodaje. Konstrukcja transakcji ma pozwolić obu stronom na wzmocnienie i optymalizację portfolio – w przypadku Edipresse o pierwszy miesięcznik poradnikowy, a Agory o luksusowy magazyn wnętrzarski. Główny konkurent Edipresse w segmencie poradnikowym – Wydawnictwo Bauer – nie komentuje zaistniałej sytuacji. – Możemy jedynie powiedzieć, że my ze złożonej nam propozycji kupna “Poradnika” nie skorzystaliśmy – dodaje Maciej Brzozowski, dyrektor PR Grupy Bauer Media. W segmencie poradnikowym obecna jest jeszcze głównie Burda Media Polska.
Propozycje zatrudnienia z obu redakcji otrzymają wybrane osoby. Naczelną “Poradnika Domowego” będzie Urszula Zubczyńska. Nie wiadomo jeszcze, kto stanie na czele “Domu i Wnętrze”.