Zagranica

Avon może wycofać się z niektórych rynków

Marka kosmetyczna działająca w modelu sprzedaży bezpośredniej przeżywa trudny okres.

Avon może wycofać się z niektórych rynków, na których wyniki firmy są poniżej oczekiwań. Już w ub.r. korporacja zaprzestała działalności w Korei Płd. i Wietnamie. Sherilyn McCoy, CEO, który kieruje Avonem od kwietnia ub.r., deklaruje, że firma skupi się na najważniejszych rynkach, jak Brazylia i Rosja. Z kolei USA i Wielka Brytania, na których marka słabnie, mają stać się przedmiotem specjalnej troski korporacji.

Avon jest obecny w ponad 100 krajach. Analitycy są zadania, że model sprzedaży za pośrednictwem konsultantek jest przestarzały w kontekście rozwoju handlu online. Niektórzy rekomendują wprowadzenie produktów Avon do zwykłej sieci detalicznej. Sherilyn McCoy zapowiedział jednak, że nie zmieni modelu biznesowego firmy.

(WSJ.com)