Kraj

E-mail podstawą komunikacji

Według badań Interaktywnego Instytutu Badań Rynkowych e-mail jest najpopularniejszą formą komunikacji w sieci.

Z badania przeprowadzonego przez IIBR na zlecenie Wirtualnej Polski wynika, że poczta e-mail jest najpopularniejszą formą komunikacji w sieci. Korzysta z niej 97 proc. polskich internautów, znacznie więcej niż z serwisów społecznościowych. Dla blisko dwóch trzecich badanych e-maile są też najważniejszym kanałem wymiany informacji.

Na drugim miejscu znalazły się serwisy społecznościowe (83 proc.), na trzecim – komunikatory (77 proc.).
Codzienne korzystanie z poczty potwierdza 69 proc. badanych. Najczęściej robią to osoby z wyższym wykształceniem (81 proc.), kierownicy i menedżerowie (86 proc.) oraz specjaliści, przedstawiciele wolnych zawodów i pracownicy umysłowi (86 proc.). Serwisów społecznościowych używa każdego dnia prawie połowa internautów, a komunikatorów – niespełna jedna trzecia. Co ciekawe, procent osób korzystających z poczty rośnie proporcjonalnie wraz z wielkością miejscowości, w której mieszkają respondenci. W miastach powyżej 500
tys. mieszkańców nawet 81 proc. internautów deklaruje, że w ich życiu nie ma dnia bez poczty.

Blisko jedna czwarta internautów (23 proc.) ma tylko jedno konto e-mailowe, a ponad jedna trzecia (36 proc.) – dwa. Internautów, którzy mają więcej niż sześć kont e-mailowych, jest zaledwie 2 proc.