Kraj

FoodCare podsumowuje wyniki za 2012 rok

Obroty firmy uplasowały się na poziomie 652,5 mln zł, co stanowiło wzrost o ponad 35 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

W 2012 r. motorami sprzedaży spółki były przede wszystkim: marka Frugo, napój energetyczny Black oraz marka produktów deserowych Gellwe. Black zyskał pozycję lidera w kategorii napojów energetycznych, z udziałami w rynku na poziomie 19 proc. pod względem ilościowym. W grudniu po zakupie marki Blow do portfolio napojów energetycznych FoodCare dołączył pierwszy w Polsce energetyk skierowany do kobiet. Obok Black Energy Drink i N-Gine jest to trzeci napój energetyczny produkowany przez koncern spożywczy z portfolio firmy.

– Prowadzimy zaawansowane rozmowy z kolejnymi partnerami handlowymi i zagranicznymi importerami. W 2013
r. planujemy jeszcze silniejsze zaznaczenie swojej obecności na arenie międzynarodowej, m.in. w rynku rosyjskim – deklaruje Wiesław Włodarski, prezes FoodCare.

Spółka należąca do Włodarskiego odnotowała 30-proc. wzrost eksportu w 2012 r. w porównaniu z 2011 r. Obecnie przychody pochodzące z eksportu stanowią blisko 10 proc. całościowych obrotów firmy i w 2012 r. wyniosły 64,3 mln zł. Flagowe marki FoodCare importuje dziś 38 krajów.