M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

PKO BP wprowadza własny system płatności mobilnych

Maciej Burlikowski | 8 marca 2013, 06:00

Produkt będzie reklamował Szymon Majewski.

Bank PKO BP wprowadza własny system mobilnych płatności przez smartfon o nazwie IKO.

Podstawowe funkcje wyglądają obiecująco: płatności telefonem za zakupy w sklepie - kod wygenerowany w aplikacji IKO należy wpisać na terminalu płatniczym, a następnie jednym kliknięciem potwierdzić transakcję w aplikacji na telefonie. Wypłata gotówki z bankomatu za pomocą telefonu, bez karty płatniczej - wystarczy wpisać w bankomacie kod IKO i odebrać pieniądze. Przelew na numer telefonu - klienci mogą dokonywać przelewów, znając jedynie numer telefonu odbiorcy. Ten otrzyma pieniądze zaraz po wysłaniu ich przez nadawcę. Zakupy w internecie - bez potrzeby logowania się do serwisu transakcyjnego, bez wpisywania danych z karty płatniczej. Klient wybiera w sklepie internetowym opcję "płacę z IKO" i wpisuje kod IKO. Aplikacja ma opcję tworzenia czeków, które umożliwiają płacenie w sklepach lub wypłatę pieniędzy z bankomatu nawet bez posiadania przy sobie telefonu - transakcję potwierdza się dziewięciocyfrowym numerem czeku.

Na początek aplikacja jest dostępna dla użytkowników telefonów z Androidem i iOS (Apple). Dla kolejnych systemów (BlackBerry, Symbian, Java i Windows Phone) ma być wkrótce.

IKO można używać w bankomatach PKO BP, terminalach płatniczych obsługiwanych przez eService (m.in. w sieci CoffeeHeaven i Costa Coffee, sklepach Venezia, Tatuum, Gatta, Promod i CCC), a także w internecie, między innymi w serwisie Groupon.pl. PKO BP zakłada, że systematycznie będzie przybywać sklepów akceptujących płatności IKO. Co więcej, bank deklaruje, że system będzie otwarty także dla innych banków.

W tym roku PKO BP zakłada, że z IKO będzie korzystać kilkadziesiąt tysięcy klientów, do końca 2015 r. zaś ich liczba wzrośnie do 900 tys.

Swoje mobilne płatności PKO BP będzie wspierać kampanią reklamową z udziałem Szymona Majewskiego. Pierwsza odsłona ruszy na początku kwietnia br. Kampanie dla banku realizują agencja reklamowa DDB i dom mediowy Universal McCann.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,