Kraj

"Super Express" planuje jesienią silną kampanię reklamową

Media Express, wydawca dziennika "Super Express", planuje na jesieni br. przeprowadzenie silnej kampanii reklamowej. W tym celu wydawca rozważa rozpoczęcie...

Media Express, wydawca dziennika “Super Express”, planuje na jesieni br. przeprowadzenie silnej kampanii reklamowej. W tym celu wydawca rozważa rozpoczęcie współpracy z agencją reklamową, która miałaby przygotować strategię i kreację tej kampanii. Szczegóły działań nie są jeszcze znane. Pieniądze na tę akcję będą pochodziły z cześci budżetu marketingowego, którego wielkość spółka określiła jako ośmiocyfrowy. Wydawca “Super Expressu” pracuje również nad projektem związanym z regionami. Ewa Cieślak, prezes Media Express, nie ujawniając detali, określiła ten pomysł jako nowe spojrzenie na regiony, uwzględniający czytelników i klientów reklamowych. Według danych wydawcy średnia sprzedaż “Super Expressu” w kwietniu br. wyniosła 244 tys. egzemplarzy. Z ostatnich danych spółki wynika, że sprzedaż dziennika na terenie Warszawy wzrosła o ponad 14 proc. Na tym obszarze wydawca prowadzi testy różnych rozwiązań, mających na celu zbadanie ich konkurencyjności wobec “Faktu” (Axel Springer Polska), m.in. obniżono cenę egzemplarzową stołecznego “Super Expressu” do poziomu 1,20 zł (wydanie poniedziałek-czwartek), zbliżonego do ceny “Faktu” (1 zł – wydanie codzienne, czwartek – 1,20 zł). Zdaniem Ewy Cieślak po analizie efektów obecnie prowadzonych działań zostanie podjęta decyzja m.in. o potencjalnej zmianie ceny egzemplarzowej gazety. W ostatnim czasie biuro reklamy “Super Expressu” nawiązało współpracę z nowymi partnerami reklamowymi, m.in. z Grupą Żywiec SA, Procter & Gamble oraz niektórymi liniami lotniczymi. Według danych Agora Monitoring za okres styczeń-maj 2004 roku wpływy reklamowe z rynku krajowego “Super Expressu” wyniosły 29,4 mln zł, a w Warszawie – 5,2 mln zł. (JD, KP)