M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Gadające FMCG w reklamie Tesco

( red. ) | 12 marca 2013, 06:00

Na Wyspach niskie ceny promują warzywa i owoce na taśmach przy kasie.

Na Wyspach wystartowała kampania telewizyjna wspierająca ofertę hipermarketów Tesco. Głównymi bohaterami 30-sekundowych spotów są m.in. ananasy, brukselka, bakłażan i pieczarki. Warzywa obdarzone są umiejętnością werbalizacji przemyśleń o trendach na rynku i komentują ceny półkowe. Przy okazji wzajemnie się karcą albo wychowują. Głównym komunikatem reklamy jest gwarancja niskich cen, która umożliwia zwrot różnicy, jeśli konsument znajdzie tańszy produkt u konkurencji.

Jak przekonuje Tesco, promocja obejmuje produkty linii private label, ale również produkty markowe. To działanie w opozycji do działań m.in. sieci Sainsbury i Asda, które obejmują promocją tylko produkty znanych marek. 

Tesco będzie porównywać ceny koszyków w sieciach rywali (Asda, Sainsbury i Morrisons) i obiecuje zwrot różnicy cenowej do 10 funtów, jeżeli produkty u konkurencji okażą się tańsze.

Porównania cen będą dotyczyły również specjalnych ofert promocyjnych w opcji "za pół ceny" i "kup jeden, weź drugi gratis".
Działania w telewizji będą prowadzone równolegle z ogólnopolską kampanią out-of-home, reklamami w prasie i online.

Za kreację spotów w telewizji odpowiada agencja Wieden & Kennedy, a za planowanie i zakup mediów dom mediowy Initiative.

Dodatkowym komunikatem dołączonym do promocji nowego modelu sprzedaży są przeprosiny dotyczące znalezienia koniny w mięsie oferowanym w sieciach Tesco jako wołowina. 

(Brand Republic)

Czytaj więcej na temat: , , , , ,