Kraj

Polsat prognozuje 4-6 proc. spadku reklamy TV

Dynamikę z reklamy przewiduje na podobnym poziomie.

Grupa Cyfrowego Polsatu, czyli operatora największej platformy telewizji satelitarnej i właściciela Telewizji Polsat, zwiększyła w ub.r. swoje przychody o 17 proc. (do 2,78 mld zł), a EBITDĘ o 40 proc. (do 1,03 mld zł). To pozwoliło firmie wypracować 598 mln zł zysku netto.

Przychody z platformy satelitarnej (czyli “dawnego” Cyfrowego Polsatu) przyniosły grupie 62 proc. przychodów, a z Telewizji Polsat – 38 proc.

W ub.r. rynek reklamy telewizyjnej według wyliczeń domu mediowego Starlink zmalał o 5,6 proc. Przychody reklamowe Telewizji Polsat spadły natomiast o 3 proc.
– To pozwoliło nam zwiększyć udziały w rynku reklamy z 22,6 do 23,2 proc. – nie kryje zadowolenia Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.
Polsat szacuje, że w tym roku rynek reklamy telewizyjnej spadnie o 4-6 proc. Przypomnijmy, że Starlink dla całego rodzimego rynku reklamowego prognozuje spadek o ok. 5 proc., natomiast dom mediowy OMD na -4 proc.
– Naszym celem na ten rok jest utrzymanie dynamiki naszych przychodów na poziomie rynku – deklaruje Maciej Stec, członek zarządu Telewizji Polsat.
Prezes Libicki przyznaje, że segment platform satelitarnych osiągnął już nasycenie i trudno oczekiwać wzrostów organicznych, a operatorzy będą się skupiali na utrzymywaniu bazy klientów i zwiększania ARPU (przychodu od pojedynczego klienta), np. poprzez dosprzedaż dodatkowych usług typu multiroom, usług telekomunikacyjnych i atrakcyjniejszych, ale też droższych pakietów telewizyjnych.
Dzięki współpracy z Polkomtelem (kontrolowanym przez Zygmunta Solorza-Żaka, głównego udziałowca Cyfrowego Polsatu) obsługiwał 144,8 tys. klientów telefonii komórkowej (właściwie tyle samo co na koniec 2011 r.). Spółka zapowiada, że na ten rok plany w tym zakresie ma “dużo ambitniejsze”.  
Za kilka dni spodziewana jest premiera oferty platformy NC+, czyli połączonych Cyfry+ (Canal+ Cyfrowy) i telewizji N (ITI Neovision). Prezes Cyfrowego Polsatu nie chciał konkretnie mówić, jak jego spółka szykuje się na nową konkurencję, ale stwierdził, że ma gotowych kilka scenariuszy.