M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Cyfrowy Polsat dopieszcza abonentów...

Maciej Burlikowski | 19 marca 2013, 06:00

...bo wróg stoi u bram - za dwa dni prezentacja oferty platformy nc+.

Cyfrowy Polsat, operator największej platformy telewizji satelitarnej, przygotował nową ofertę i kampanię reklamową skierowaną do swoich dotychczasowych abonentów.  

W zamian za przedłużenie umów operator proponuje im np. dostęp do internetu w cenie dotychczasowego pakietu telewizyjnego, same pakiety telewizyjne bogatsze i w niższych cenach, mobilny internet LTE z pakietami transmisji większymi o 5 GB niż dotychczas czy wymianę starego dekodera na nowy HD z opcją nagrywania już od 1 zł. Szczegółowe warunki tych ofert zależą od wysokości abonamentów.
Tę ofertę Cyfrowy Polsat reklamuje w telewizji i internecie. Za przygotowanie kampanii odpowiadają: produkcja - ABFilm Production, postprodukcja spotu telewizyjnego - studio Nextmedia, zakup mediów - Cyfrowy Polsat, Polsat Media i Carat Polska.

Nietrudno się domyślić, że działania Cyfrowego Polsatu mają związek z zapowiedzianą na 21 marca premierą nowej platformy satelitarnej nc+ powstałej z połączenia platformy Cyfra+ (Canal+ Cyfrowy) i telewizji N (ITI Neovision).

Połączona nc+ obsługuje ok. 2,5 mln abonentów. Cyfrowy Polsat obsługuje ma zaś 3,56 mln abonentów.

Dominik Libicki, prezes CP, uważa, że segment platform satelitarnych osiągnął już nasycenie i trudno oczekiwać wzrostów organicznych, a operatorzy będą się skupiali na utrzymywaniu bazy klientów i zwiększania ARPU (przychodu od pojedynczego klienta), np. poprzez dosprzedaż dodatkowych usług typu multiroom, usług telekomunikacyjnych i atrakcyjniejszych, ale też droższych pakietów telewizyjnych.

Tymczasem według zapowiedzi nc+ do końca 2015 r. miałaby mieć ponad 3 mln klientów i wypracować 550 mln zł zysku EBITDA. Cyfrowy Polsat za ub.r. osiągnął 632 mln zł EBITDA.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , ,