Kraj

Platforma NC+ chce powalczyć filmami i sportem

Oferta programowa została podzielona na sześć pakietów w cenie: od 39 do 199 zł. W 2,5 roku ma przybyć pół miliona klientów.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FZt-5xrkOfSc%22%7D
Platforma satelitarna NC+ powstała z połączenia Cyfry+ (Canal+ Cyfrowy) i platformy N (ITI Neovision) stawia na ofertę filmową i sportową.

– Mamy najbogatszą ofertę programową na rynku – twierdzi Julien Verley, prezes NC+, wcześniej wiceprezes Grupy Canal+.

Łącznie nowo powstała platforma obsługuje 2,5 mln abonentów. – Podtrzymujemy nasze wcześniejsze zapowiedzi, że do końca 2015 r. chcemy mieć co najmniej 3 mln abonentów i wypracować 550 mln zł zysku EBITDA – mówi Beata Mońka, wiceprezes NC+, wcześniej prezes Canal+ Cyfrowego.

Konkurencyjna platforma Cyfrowy Polsat obsługuje 3,56 mln abonentów i za ub.r. wypracowała 632 mln zł EBIDTA.

Grupa Canal+ ma 51 proc. udziałów NC+, TVN – 32 proc., pozostałe 17 proc. należy zaś do Liberty Global, właściciela sieci kablowej UPC Polska (przed fuzją był on 25-proc. udziałowcem Canal+ Cyfrowego).

Gdy Cyfra+ i platforma N jeszcze ze sobą konkurowały, trwała między nimi ostra rywalizacja o kontrakty z największymi wytwórniami filmowymi. W 2009 r. platforma N przejęła kontrakty z Paramount Pictures i DreamWorks, a od początku ub.r. uzyskała umowy na wyłączność z 20th Century Fox, Monolith Films i MGM.

Drugim filarem oferty NC+ ma być sport: abonenci NC+ będą mogli oglądać transmisje meczów Ligi Mistrzów i Ligi Europejskiej UEFA, rodzimej rodzimej T-Mobile Ekstraklasy, spotkań żużlowej Enea Ekstraligi czy rozgrywki amerykańskiej koszykówki NBA.

Cyfrowy Polsat w ofercie sportowej ma także transmisje meczów T-Mobile Ekstraklasy (5 spotkań w weekend meczowy), siatkówki i piłki ręcznej mężczyzn i kobiet, wyścigów Formuły 1, walk bokserskich i sportów walki KSW oraz turniejów tenisowych Wimbledon i ATP Masters.

Podstawowy pakiet NC+ o nazwie Comfort+ zawierający 70 kanałów, w tym 17 w jakości HD, kosztuje 39 zł miesięcznie. Następny Universe+ (108 kanałów/34 HD) – 59 zł. Pakiet Silver (110 kanałów/36 HD) kosztuje 79 zł, pakiet Gold (112 kanałów/40 HD) – 119 zł, a najbogatszy pakiet All inclusive (130 kanałów/50 HD) – 199 zł.

Zarówno ITI Neovision, jak i Canal+ Cyfrowy objęła “restrukturyzacja”, czyli zwolnienia. Przedstawiciele NC+ nie ujawniają jednak informacji nt. obecnego i docelowego zatrudnienia.

Start nowej platformy wspiera kampania reklamowa – kreację przygotował NC+ we współpracy z agencją Saatchi & Saatchi (spot TV), planowaniem i zakupem mediów zajął się zaś dział planowania mediów Canal+ Cyfrowego i dom mediowy ZOG.

(wsp. JD)