Kraj

PepsiCo przekazuje więcej władzy marketingowej do Warszawy

Koncern PepsiCo zmienia organizację struktur marketingowych w regionie. Regionalna centrala koncernu w Budapeszcie przekazała więcej kompetencji biurom w poszczególnych krajach,...

Koncern PepsiCo zmienia organizację struktur marketingowych w regionie. Regionalna centrala koncernu w Budapeszcie przekazała więcej kompetencji biurom w poszczególnych krajach, m.in. w Polsce. Jak powiedział Andrzej Chmiel, dyrektor marketingu PepsiCo w Polsce, potrzeba decentralizacji wynika m.in. z planów zwiększenia aktywności trademarketingowych i bliższej współpracy z kanałami dystrybucyjnymi. Warszawskie biuro będzie miało także większą swobodę w zakresie komunikacji marketingowej BtoC, dotyczy to m.in. doboru agencji do niektórych działań promocyjnych. W dalszym ciągu podstawą będzie kreacja międzynarodowa i współpraca z agencjami sieciowymi (PepsiCo globalnie współpracuje z siecią BBDO). Dział marketingu koncernu w Warszawie powiększył się już o kilka osób, by dostosować się do nowej organizacji pracy i liczy obecnie siedmiu pracowników. Scentralizowana organizacja działań marketingowych w PepsiCo w naszym regionie obowiązywała od początku 2002 r. (PR, TW)