Celem działań informacyjnych w telewizji i w internecie jest przekonanie podatników do korzystania z systemu e-Deklaracje. Spot “Tatuaż” jest wizytówką kampanii społecznej Ministerstwa Finansów dotyczących rozliczeń rocznych. Film informuje o braku konieczności posługiwania się numerem NIP przez niektóre grupy podatników. Kampania ma również na celu zwiększenie liczby podatników wysyłających PIT przez internet i informuje, że jedynym identyfikatorem podatkowym podatników będących osobami fizycznymi objętych rejestrem PESEL jest on sam, a nie NIP. Spot powstał w ramach projektu e-Rejestracja współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Poetyką nawiązuje do ubiegłorocznych realizacji i posługuje się konwencją żartu.
Kampania wspierana jest również w radiu hasłem “Do urzędu skarbowego przyjdź, jeśli masz naprawdę ważny powód. PIT wyślij przez internet”. Za produkcję spotów filmowych i radiowych odpowiada agencja Young & Rubicam Poland. Za produkcję spotu filmowego “Tatuaż” – agencja Manufaktura Idei – Rajmund Rafalski.