Zagranica

Reklama digitalowa w Wlk. Brytanii warta już 5 mld funtów

W 2012 r. wydatki na reklamę digitalową w Wlk. Brytanii przekroczyły pięć mld funtów, co oznacza 12,5-proc. wzrost w porównaniu z rokiem 2011.

Ten znaczący wzrost był możliwy przede wszystkim dzięki podwojeniu wydatków na reklamę mobilną – wyniosły one 526 mln funtów. Wydatki na reklamę mobilną stanowią obecnie na Wyspach 9,7 proc. ogólnych wydatków, zaledwie cztery lata temu stanowiły one jedynie 1,1 proc.

Wśród narzędzi reklamy digitalowej w Wlk. Brytanii zdecydowanie dominuje komunikacja marketingowa w wyszukiwarkach. W ub.r. brytyjscy reklamodawcy przeznaczyli na to narzędzie 56 proc. swoich budżetów digitalowych – oznacza to w porównaniu 2011 r. wzrost 14,5 proc. i osiągnięcie pułapu 3,17 mld funtów.

 

(BrandRepublic)