M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

PBI rozpisuje konkurs na badania internetu w Polsce

Maciej Florek | 26 kwietnia 2013, 06:00

Dotychczasowe badanie, Megapanel PBI/Gemius, realizowane jest wspólnie z firmą Gemius przez blisko 10 lat.

Spółka Polskie Badania Internetu ogłosiła konkurs ofert na badanie polskiego internetu. Do 23 maja br. firmy badawcze z całego świata mogą zgłaszać swój udział. Badaniem internetu objęte będą: oglądalność witryn internetowych, korzystanie z aplikacji internetowych, stream (audio i wideo) oraz urządzenia non-PC: smartfony, tablety, telewizory z dostępem do internetu, konsole do gier, czyli rosnąca gama urządzeń z dostępem do internetu.

Spółka PBI porówna stosowane na całym świecie rozwiązania i metodologie, a następnie podejmie decyzję o wyborze najlepszej z nich. Umowę na realizację nowego badania PBI zamierza podpisać na czas określony (trzy lub cztery lata). W takim też cyklu PBI zamierza organizować kolejne konkursy.

Do komisji konkursowej, która będzie oceniała oferty, w celu zapewnienia pełnej transparentności PBI zaprosi przedstawicieli polskiego rynku interaktywnego, w tym także firmy spoza PBI.

Dotychczasowe badanie, Megapanel PBI/Gemius, realizowane jest wspólnie z firmą Gemius blisko 10 lat, na bazie umowy z 2004 r. Spółka PBI zapewnia, że jest zadowolona z tej współpracy, jednak chcąc zapewnić rynkowi najlepszy produkt i uzyskać świeże podejście, podjęła decyzję o przeglądzie dostępnych metodologii pomiaru internetu.

Czytaj więcej na temat: ,