M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Analiza rynku retail & fashion

Katarzyna Kacprzak | 30 kwietnia 2013, 06:00

Konsument umacnia marketerów w przekonaniu, że efekt "ROPO - Research Online, Purchase Offline" to fakt i całościowe zarządzanie komunikacją marki oraz monitorowanie ścieżki zakupowej klientów jest obecnie koniecznością.

Rynek retailowy w Polsce przyspieszył dzięki rozwojowi kanałów e-commerce i staje się coraz bardziej atrakcyjny, bo zaczyna wpisywać się w oczekiwania i potrzeby konsumentów. Sprzedaż całego e-commerce w Polsce sięgnęła w 2012 r. 21,5 mld. Dziesięć lat temu handel internetowy w Polsce miał wartość 330 mln zł. Rok 2013 ma być kolejnym okresem dwucyfrowej dynamiki wzrostu rynku e-commerce w Polsce, a w 2014 przekroczy 4 proc. wartości całkowitej sprzedaży detalicznej. Szybkie tempo rozwoju e-commerce będzie przekładać się na zmiany zachowań konsumentów oraz wymuszać na branży retail integrowanie obu kanałów sprzedaży. Retailowcy
muszą się spieszyć, gdyż nadciąga już era m-commerce - czyli kupowania za pomocą smartfonów.

Nastąpiły spore przetasowania, czego efektem są: wzmożona aktywność marketingowa (szczególnie Lidl, Biedronka), szukanie swoich szans na rynkach lokalnych, przejęcia i akwizycje. W konsekwencji sieć Biedronka stała się 4. największą firmą w Polsce, po Orlenie, PGNiG i PGE.

Analiza została przygotowana przez Rubikom Strategy Consultants i Movedo Trade & Shopper Marketing.

 

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,