Kraj

Renault zapowiada launch Logana - pierwszego modelu marki Dacia

Koncern Renault wprowadzi markę Dacia na polski rynek pod koniec br. lub na początku 2005 r. Wstępnie o wejściu Dacii...

Koncern Renault wprowadzi markę Dacia na polski rynek pod koniec br. lub na początku 2005 r. Wstępnie o wejściu Dacii na polski rynek pisaliśmy w DS “MMP” 13 maja br. Pierwszym modelem reprezentującym nowy brand będzie Logan. Jak zapowiadają przedstawiciele Renault, założenie strategiczne jest takie, by był to samochód tani, a jednocześnie oferujący dobry standard. “Jesteśmy pewni, że samochód ten będzie najbardziej atrakcyjną propozycją na polskim rynku, jeśli chodzi o stosunek jakości do ceny” – mówi Philippe Jombart, prezes Renault Polska. Cena, w jakiej sprzedawany będzie w Polsce Logan, nie jest jeszcze ujawniana, wiadomo, że zgodnie z założeniami globalnymi najbardziej podstawowa wersja samochodu ma kosztować ok. 5 tys. euro. “Na rynkach Europy Zachodniej od lat 90. obserwuje się trend coraz lepszego wyposażania samochodów. Koszty ich wytwarzania są bardzo wysokie i ciężko jest je zredukować. Tymczasem rynki Europy Zachodniej są mocno nasycone, pojawiają się natomiast nowe, bardzo obiecujące rynki, które jednak mają nieco inne potrzeby. Stąd wziął się w naszym koncernie pomysł stworzenia nowego samochodu, który byłby bardzo atrakcyjny cenowo, a jednocześnie niezawodny” – mówi Jean-Marie Hurtiger, globalny dyrektor projektu Dacia w grupie Renault, o genezie pomysłu reaktywowania marki Dacia. Zapowiada on, że oferta samochodów Logan na poszczególnych rynkach będzie dobierana pod potrzeby lokalnych konsumentów, by zaoferować im najlepszy stosunek jakości do ceny, co jednak nie oznacza koniecznie, że będzie on najtańszym autem na poszczególnych rynkach. “Na każdym rynku będziemy oferować Logana w trzech stopniach wyposażenia i każdy oddział lokalny będzie miał wolną rękę w doborze doposażenia podstawowej wersji. Polski rynek jest dość wymagający, więc te wersje będą lepiej wyposażone niż na części innych rynków, co oznacza, że i cena podstawowego auta będzie wyższa od 5 tys. euro” – mówi Jean-Marie Hurtiger. Potencjalni nabywcy Logana określani są jako przedstawiciele klasy średniej, znający dobrze ofertę międzynarodową samochodów, ale nie zawsze dysponujący środkami na nabycie nowego, nowoczesnego samochodu, którzy zakup auta często traktują jak inwestycję. Philippe Jombart zapowiada, że bardzo atrakcyjna cena Logana będzie jedną z głównych osi komunikacji reklamowej. Podkreślana też będzie nowoczesność marki Dacia wynikająca z powiązań z Renault. Nie wiadomo jeszcze, czy koncern będzie chciał w jakiś sposób nawiązywać do tradycji marki Dacia. “Szczegóły dotyczące osi komunikacyjnych dopiero dopracowujemy. Chciałbym jednak podkreślić, że jako bardzo ważny element marketingu traktujemy także jakość serwisu tego auta i dobry dostęp do względnie tanich części zamiennych. W Polsce sieć dealerska i serwisowa Dacii będzie niemal całkowicie zintegrowana z siecią Renault” – mówi Philippe Jombart. Do prac kreatywnych związanych z marką Dacia została już wybrana centralnie nowa agencja reklamowa (Renault obsługiwane jest przez Publicis), jednak przedstawiciele Renault nie ujawniają na razie, o jaką agencję chodzi. (MG, PU)