M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Benetton komentuje współczesne dziennikarstwo

( red. ) | 20 maja 2013, 06:00

Firma działa we współpracy z magazynem "Colors #86".

Benetton we współpracy z magazynem "Colors #86" ruszył z projektem "Chournalism" komentującym to, jak niedokładnie przekazywane informacje i szum informacyjny mogą wpływać na postrzeganie rzeczywistości.

Najnowszy numer "Colors #86" w całości poświęcony zagadnieniom współczesnego dziennikarstwa. Zgodnie z nowym hasłem: "Making The News" marka przygląda się procesowi "produkcji" newsów oraz ich obiegowi globalnemu w zależności tego, jak funkcjonują one w kontekście nowoczesnej technologii, ekonomii i cyfrowych nośników.

Ta kwestia została również poruszona na Międzynarodowym Festiwalu Dziennikarstwa w Perugii - 24 kwietnia. Podczas spotkania swoje wystąpienie miał również redaktor naczelny magazynu Patrick Waterhouse, który wypowiadał się o sytuacji tzw. wolnego dziennikarstwa, prezentował historie ze swojego życia reporterskiego, dzielił się doświadczeniem zawodowym. Bieżący numer magazynu dostępny jest za 13 euro, wykonany jest w większości w czarno-białych kolorach, a w numerze ukazały się m.in. 4 opowiadania i 46 felietonów różnych autorów.
"Making The News" jest wydany w kilku wersjach językowych: angielskiej, włoskiej, francuskiej, portugalskiej i hiszpańskiej. W magazynie zostało zamieszczonych kilkadziesiąt archiwalnych zdjęć ukazujących oblicze współczesnego dziennikarstwa.
Podczas festiwalu został również zaprezentowany projekt News Machine autorstwa Jonathana Chomko. Instalacja wykonana jest z kilku połączonych elementów (magnetofon z funkcją nagrywania, mikrofon i inne narzędzia pracy dziennikarza), które pokazują, jak powstają tzw. chińskie szepty.

Benetton prowadził również czterodniowy eksperymentalny projekt od 24 do 28 kwietnia: użytkownicy mogli wysłać przez Tweeter krótką wiadomość, która została "przefiltrowana" przez różne kanały mediowe: automatycznie przeczytana przez megafon, potem wyświetlona w formie tekstu na ekranie telewizora, następnie znów przekształcona w wiadomość w postaci sygnału radiowego. Po przefiltrowaniu przez kilka kanałów i ponownym wydrukowaniu okazało się, że treść diametralnie się różni od pierwotnej wersji wiadomości.

(Popsop)

Czytaj więcej na temat: , , , , ,