Kraj

CR Media Consulting odpiera zarzuty Brokera FM

Firma CR Media Consulting SA odpowiedziała na swoich stronach internetowych www.cr-media.com.pl na komentarz zarządu Brokera FM z 17 czerwca br....

Firma CR Media Consulting SA odpowiedziała na swoich stronach internetowych www.cr-media.com.pl na komentarz zarządu Brokera FM z 17 czerwca br. Komentarz ten dotyczył Raportu Specjalnego CR Media Consulting na temat grupy kapitałowej Broker FM (pisaliśmy o nim w DS “MMP” 16 czerwca). CR Media Consulting SA podkreśla w swojej odpowiedzi, że choć obie strony zgadzają się co do sposobu szacowania udziału w rynku słuchalności, to różni je sposób szacowania wartości rynku reklamy radiowej, a tym samym poziomu udziałów w rynku reklamy i wskaźnika power ratio. W związku z tym CR Media Consulting pokazała m.in., jak przygotowuje swoje szacunki dotyczące wartości rynku reklamy radiowej netto, z jakich źródeł czerpie informacje, wskazała także klientów, którzy korzystają z jej opracowań, w tym Brokera FM, który przytaczał dane CR Media w swoim prospekcie emisyjnym. CR Media Consulting zaprzeczyła także, że CR Media SA, właściciel stacji radiowych, jest w konflikcie z Brokerem FM, argumentując, że jest jego poważnym klientem (ok. 10 proc. wpływów ze sprzedaży Brokera FM w latach 2001-2003 pochodziło od CR Media SA) oraz że obniżenie rynkowej wyceny aktywów Brokera FM miałoby pośredni wpływ na wycenę aktywów stacji lokalnych należących do CR Media SA. Anna Kozłowska, rzecznik prasowy Brokera FM, powiedziała, że zarząd Brokera FM nie zamierza już komentować tej sprawy. Okoliczności opublikowania Raportu Specjalnego CR Media Consulting bada obecnie Komisja Papierów Wartościowych i Giełd. Do dzisiaj trwa etap budowania tzw. księgi popytu (book building) przez inwestorów finansowych zainteresowanych ofertą publiczną Brokera FM. (PR)