Kraj

W I kw. Polacy kupili cztery razy więcej tabletów niż w ub.r.

Według IDC sprzedaż tabletów zrówna się niebawem ze sprzedażą notebooków. Samsung, Apple i Manta na czele.

Według danych firmy badawczej IDC w I kw. br. w Polsce sprzedano 375 tys. tabletów. To ponadczterokrotnie więcej niż w I kw. ub.r. (87 tys. szt.). IDC przewiduje, że sprzedaż tabletów zrówna się niebawem z liczbą sprzedawanych u nas notebooków. W I kw. br. ich rynek wyniósł 480 tys. szt.

Liderem polskiego rynku jest Samsung Electronics Polska, który sprzedał u nas w tym roku już ponad 100 tys. tabletów z rodziny Galaxy Tab. Na drugim miejscu są iPady firmy Apple, a trzecie miejsce zajmuje polska firma Manta.

Z danych IDC wynika, że ponad połowę rynku stanowią najtańsze tablety w cenach nieprzekraczających 700 zł.