Kraj

"Dzień dobry" poszerzy dystrybucję w aglomeracji śląskiej

"Dzień dobry", bezpłatny dziennik ukazujący się w poniedziałki i w piątki, od września br. planuje poszerzenie dystrybucji w aglomeracji śląskiej....

“Dzień dobry”, bezpłatny dziennik ukazujący się w poniedziałki i w piątki, od września br. planuje poszerzenie dystrybucji w aglomeracji śląskiej. W tej chwili tytuł trafia do mieszkańców Katowic, po wakacjach będą go dostawać także osoby zamieszkałe w kilku innych miastach tego regionu. “Dzień dobry” od czterech lat jest obecne w Warszawie, w Katowicach – od jesieni ub.r., a w pięciu innych miastach (Wrocław, Kraków, Poznań, Łódź i Trójmiasto) od początku 2002 r. Łączny nakład “Dzień dobry” w tradycyjne dla pisma piątki wynosi 700 tys. egzemplarzy, w poniedziałki – które zostały włączone do cyklu wydawniczego w kwietniu br. – 100 tys. (dane z czerwca br.). Morten Lindholm, wiceprezes DD Media, wydawcy “Dzień dobry”, powiedział, że wydawnictwo zadowolone jest z wyników tytułu we wszystkich regionach, a szczególnie w dwóch-trzech z nich. Nie podał jednak w których. W tej chwili udział “Dzień dobry”, według DD Media, w rynku reklamy lokalnej łącznie z Warszawą szacowany jest na 5-7 proc., zaś w rynku reklamy ogólnopolskiej na 3-5 proc. “Naszym celem jest podniesienie tych udziałów do 10 proc. na rynku lokalnym, a do 5 proc. na ogólnopolskim” – powiedział Morten Lindholm. Przyznał także, że poszerzenie zasięgu “Dzień dobry” o nowe miasta oraz zwiększenie częstotliwości ukazywania się pisma są możliwe. Poza tym jeszcze w tym roku planowane są dwa albo trzy wydania specjalne “Dzień dobry”. Szczegóły na ich temat nie są ujawniane. “Dzień dobry” prowadzi kilka projektów specjalnych: “Dzień dobry student”, “Dzień dobry na fali”, “Dzień dobry w górach”, oraz suplementów, takich jak: “Dzień dobry tylko dla domu”, “Dzień dobry nowy dom”. (KP)