Kraj

Media Watch wprowadza poprawki Ströera, AMS liderem na rynku

Firma Media Watch monitorująca wydatki na rynku reklamy zewnętrznej wprowadziła do raportów poprawki spółki Ströer, wynikające z wdrożenia przez nią...

Firma Media Watch monitorująca wydatki na rynku reklamy zewnętrznej wprowadziła do raportów poprawki spółki Ströer, wynikające z wdrożenia przez nią w tym roku dwutygodniowego cyklu ekspozycji plakatów. Po korekcie udziały w rynku poszczególnych firm reklamy zewnętrznej za pierwsze pięć miesięcy 2004 r. wyglądają następująco: AMS – 28,10 proc., Ströer – 20,10 proc., Cityboard Media – 16,20 proc., Town & City – 9,80 proc. i Clear Channel Poland – 8,40 proc. Kategoria “inne” objęła 17,40 proc. wydatków w tym medium. Według Jerzego Trzaski, właściciela Media Watch, w grupie tej główny udział mają reklamy wielkoformatowe (większe niż 18 mkw.), które nie mają identyfikatorów ich właścicieli, np. siatki reklamowe. Najprawdopodobniej spora ich część należy do wyżej wymienionych firm reklamy zewnętrznej. Zdaniem Trzaski dane po korekcie nieznacznie tylko różnią się od tych, które były prezentowane przed ich wprowadzeniem. Łączna kwota wydatków w okresie styczeń-maj 2004 r. wyniosła według Media Watch 259,7 mln zł. (JP)