Zagranica

Moto X skomplikuje relacje Google i Samsunga

Motorola wprowadzi pierwszy smartfon zaprojektowany pod skrzydłami Google.

Premiera nowego smartfona, który prawdopodobnie będzie nazywać się Moto X, ma nastąpić latem br. Będzie to nowy flagowy model Motoroli i pierwszy, który firma opracowała po przejęciu przez Google w 2011 r. Telefon będzie oczywiście używać systemu operacyjnego Android firmy Google, tego samego, który jest stosowany w znakomitej większości urządzeń Samsunga.

Samsung to najważniejszy partner biznesowy Google w świecie mobile. W USA ma ponad 45 proc. rynku smartfonów, podczas gdy przeżywająca dotychczas problemy Motorola – tylko 7 proc. Pomimo tych dysproporcji premiera Moto X może być polem konfliktu między Google i Samsungiem. Do tej pory mówiło się, że akwizycja Motoroli przez internetowego giganta miała na celu tylko przejęcie portfolio patentowego. Teraz okazuje się, że Google staje się jednak producentem słuchawek, które mają konkurować z iPhone’em i telefonami Galaxy Samsunga. Google nie komentuje relacji z Samsungiem, ale zapewnia, że wszyscy producenci sprzętu łącznie z Motorolą mają taki sam dostęp do technologii związanych z Androidem. Tymczasem już doszło do napięć między firmami, bo Brian Wallace – były marketer Samsunga w USA – stanął na czele marketingu Motoroli.

Na razie niewiele wiadomo o samym telefonie Moto X. Google ujawnił tylko, że urządzenie to ma samodzielnie rozpoznawać, w jakiej sytuacji jest jego właściciel i np. w samochodzie automatycznie przełączać się w odpowiedni tryb. Dodatkowo mówi się o tym, że jednym z promowanych cech Moto X ma być fakt wyprodukowania w USA.