Przetargi

Starcom obronił USP Zdrowie

Firma farmaceutyczna kontynuuje współpracę z domem mediowym.

USP Zdrowie ponownie wybrał dom mediowy Starcom. Przetarg mediowy rozpoczął się w marcu br. Do konkursu zostały zaproszone cztery domy mediowe: Maxus, PHD, Carat oraz dotychczasowy dom mediowy, czyli Starcom. Oferty agencji startujących w przetargu były oceniane w trzech wymiarach: zaproponowanej strategii mediowej dla dwóch wybranych marek z portfolio firmy, dedykowanego zespołu, warunków współpracy oraz oferty cenowej zakupu mediów. Do finałowych rozmów zaproszony został Carat oraz Starcom, którego oferta po kolejnych etapach negocjacji okazała się, według przedstawicieli marketera, najkorzystniejsza. Za proces przetargowy odpowiadała Beata Dąbrowska, kierownik ds. komunikacji marketingowej, ze wsparciem audytu wewnętrznego Grupy USP oraz Instytutu Audytu Mediowego.

W ub.r. USP Zdrowie wydało na reklamę 265,36 mln zł, a rok wcześniej – 318,6 mln zł (dane Kantar Media). Firma jest drugim pod względem wydatków marketerem farmaceutycznym w Polsce.