Kraj

Atmedia podnosi cenę na wakacje

Zdrożeje prime time w kanałach obsługiwanych przez Atmedia. Tańszy będzie off-peak.

Atmedia, biuro reklamy telewizji i nowych mediów, otwiera sprzedaż czasu reklamowego na lipiec 2013 r. Cena 1 GRP w ofercie presales wynosi 1500 zł dla pasm off-peak (taniej o 3 proc. w stosunku do lipca ub.r.) i 2100 zł (drożej o 4 proc.) dla pasm prime time. Średni koszt dotarcia znów będzie utrzymany na poziomie ubiegłorocznego. Zmiany cen reklam podyktowane są sezonowym wzrostem popularności kanałów tematycznych. Atmedia przewiduje w tym czasie spadek udziału wielkiej czwórki do 42-43 proc. na rzecz anten sprofilowanych.

Od stycznia do maja łączny udział stacji kablowo-satelitarnych i nowych naziemnych wzrósł o 15 proc., do poziomu 51,4 proc. (SHR, 16-49 lat, źródło: Nielsen). W tym czasie ponad 12-proc. spadek udziału zanotowały cztery główne anteny, do 48,6 proc. Według Starlinka przychody reklamowe stacji tematycznych w I kwartale br. wzrosły o 14 proc. i był to jedyny rosnący segment na rynku telewizyjnym oraz najszybciej rosnący segment na całym rynku reklamowym, pod względem dynamiki wzrostu wyprzedzający nawet internet. – Doinwestowanie kanałów tematycznych wynika z dwóch powodów. Po pierwsze, reklamodawcy w czasie spowolnienia skoncentrowali się na dotarciu do widzów o najwyższej sile nabywczej. A po drugie, wskutek cyfryzacji nastąpiło urealnienie cen na rynku telewizyjnym, czyli zbliżenie się CPP w czterech głównych kanałach oraz pozostałych stacjach TV – podsumowuje Monika Reszka, business development manager w Atmedia.