Zagranica

Henkel szuka agencji do realizacji z zakresu "corporate branding" w USA

Niemiecki koncern Henkel w przyszłym miesiącu ma rozstrzygnąć przegląd ofert agencji reklamowych dotyczących działań wizerunkowych w Stanach Zjednoczonych, po tym...

Niemiecki koncern Henkel w przyszłym miesiącu ma rozstrzygnąć przegląd ofert agencji reklamowych dotyczących działań wizerunkowych w Stanach Zjednoczonych, po tym jak w ubiegłym tygodniu zawęził ich listę z 14 do 5 firm. Na liście finalistów znalazły się: nowojorskie agencje DDB Worldwide, BBDO Worldwide i TBWA Worldwide (wszystkie trzy z Grupy Omnicom) oraz dwie agencje z Bostonu: Mullen (Interpublic Group of Cos.) oraz niezależna agencja Partner & Simons. Z przeglądu odpadły m.in.: agencja Deutsch (Grupa Interpublic) i Fallon (Grupa Publicis). Wartość budżetu, o jaki starają się agencje, nie została ujawniona. Zadania z zakresu “corporate branding”, jakie zamierza podjąć niemiecki gigant na amerykańskim rynku, wiąże się z ostatnimi przejęciami – Henkel nabył dwie amerykańskie firmy: Dial Corp. i Advanced Research Laboratories, dzięki którym wzbogacił swoje portfolio o takie marki jak: Dial, Purex, Renzuit, Go2Be i Citrune Shine (Henkel jest właścicielem takich brandów jak: Fa, Dep, Schwarzkopf i Duck). “Jesteśmy bardzo znaną firmą w Europie, a niestety w Stanach Zjednoczonych jesteśmy mniej rozpoznawalni” – powiedział rzecznik Henkla, dodając, że działania brandingowe koncernu w Stanach Zjednoczonych będą podobne do tych, jakie firma podjęła parę lat temu na europejskich rynkach. Przegląd na prace związane z wizerunkiem korporacyjnym Henkla w USA nie wiąże się ze zmianą porozumień dotyczących obsługi reklamowej jego marek – tym zajmuje się agencja DDB (Los Angeles i Chicago) oraz GSD&M (Austin). (“BrandRepublic”)