Kraj

Adkontekst: rynek reklamy kontekstowej wart ponad 207 mln zł

W ub.r. sektor wzrósł o 29 proc.

Sieć reklamy kontekstowo-behawioralnej Adkontekst w czwartej edycji raportu na temat polskiego rynku reklamy kontekstowej wylicza, że w ciągu roku wzrósł on o 29 proc., osiągając wartość ponad 207 mln zł.

W badaniu przeprowadzonym metodą CAWI na przełomie kwietnia i maja br. wzięło udział 44 specjalistów z domów mediowych i agencji interaktywnych specjalizujących się w SEM.

Jak piszą autorzy raportu, w ub.r. przeciętne wydatki na reklamę realizowaną w sieciach kontekstowych stanowiły niemal 27 proc. budżetów SEM. To już kolejny rok, w którym udział reklamy kontekstowej rośnie w obszarze SEM. Niemalże 98 proc. badanych domów mediowych i agencji interaktywnych deklaruje przeznaczanie budżetów na kampanie w sieciach kontekstowych.

Porównując te wielkości z wynikiem badania IAB AdEx, który wskazuje, że udział wydatków na SEM w 2012 r. wyniósł 35,3 proc., można oszacować, że reklama kontekstowa stanowi 9,44 proc. budżetów reklamowych w polskim internecie. Tym samym można szacować, że polski rynek reklamy kontekstowej jest już wart ponad 207 mln zł, tj. o 29 proc. więcej niż w ubiegłym roku.