Kraj

PKO BP przejmie Nordea Bank. Marka Nordea zniknie z ulic i reklam

Dzięki przejęciu 136 placówek Nordei PKO BP zwiększy sieć sprzedaży i skalę biznesu.

Bank PKO BP przejmie od Nordea Bank AB Nordea Bank Polska za 2,64 mld zł. Ostateczna wartość transakcji uzależniona będzie od wyników banku. Oprócz banku PKO BP przejmie także towarzystwo ubezpieczeń na życie Nordea Polska za 180 mln zł i Nordea Finance Polska za 8 mln zł.

O tym, że Nordea Bank może zostać sprzedany, pisaliśmy w MMP24 12 kwietnia br.

Na przejęcie zgodę musi wyrazić Komisja Nadzoru Finansowego i Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Tym samym skandynawska grupa Nordea pozbyła się większości aktywów w Polsce. Marka Nordea zniknie z ulic i z reklam. Nordea pozostanie jako właściciel towarzystwa emerytalnego Nordea OFE.

Na koniec I kw. Nordea Bank miał 31,8 mld zł aktywów. W ub.r. wypracował zysk netto w wysokości 151 mln zł. Dla porównania PKO BP ma 197,1 mld zł aktywów (I kw. br.), a w ub.r. wypracował 3,59 mld zł zysku netto.

Nordea Bank dysponuje siecią 136 placówek. PKO BP ma ich ponad 2,3 tys. (1,1 tys. własnych i 1,2 tys. agencyjnych).

Skandynawowie z Nordei zgodzili się partycypować w finansowaniu dotychczasowego portfela kredytów hipotecznych Nordea Banku i w tym celu udzielą PKO BP linii kredytowych na 3,86 mld franków szwajcarskich, 501 mln euro i 4,5 mln dol. na maksymalnie 7 lat. Będą także partycypować w kosztach ryzyka utraty wartości tych kredytów hipotecznych.  

– Transakcja pozwoli nam wzmocnić pozycję rynkową, w szczególności w segmencie klientów zamożnych oraz bankowości korporacyjnej. Jej skutkiem będzie również uzupełnienie dotychczasowej sieci dystrybucji o wysokiej jakości placówki w największych miastach Polski, rozwój produktów bancassurance oraz leasingowych i faktoringowych – mówi Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP.

Część materiałów wykorzystywanych przy ostatnich kampaniach Nodea Banku przygotowała agencja DDB Copenhagen. W Polsce kampania została przygotowana przez agencję Hand Made, spoty wyreżyserował Tomasz Nalewajek, a zakupem mediów zajmował się dom mediowy Havas Media. Kampanie internetowe realizował Media Contacts.

Dla PKO BP pracują: agencja reklamowa DDB, dom mediowy Universal McCann i agencje interaktywne OS3 oraz Value Media.