Kraj

Toyota Motor Poland dostosowuje się do nowej europejskiej koncepcji marketingowej

Spółka Toyota Motor Poland dostosowuje swoją koncepcję marketingową do nowej europejskiej strategii, która została stworzona przez koncern Toyota we współpracy...

Spółka Toyota Motor Poland dostosowuje swoją koncepcję marketingową do nowej europejskiej strategii, która została stworzona przez koncern Toyota we współpracy z agencją reklamową Saatchi & Saatchi Worldwide. O jej założeniach pisaliśmy w DS “MMP” 21 czerwca br. Nowa strategia jest wprowadzana właśnie na rynki europejskie, w tym także polski. W ramach nowej koncepcji logo Toyoty zostało zmodyfikowane – teraz ma wyglądać trójwymiarowo i być odpowiednikiem znaczka Toyoty na samochodach tej marki. Nowy tagline zawiera się w sformułowaniu “Today, Tomorrow, Toyota”. Celem nowej strategii jest dalsze wzmacnianie pozycji brandu Toyota na rynku europejskim i zwiększenie grupy potencjalnych klientów. Określany w ramach hasła “Today, Tomorrow, Toyota” target to osoby młode, dynamiczne i aktywne. “Staramy się sukcesywnie wprowadzać nową koncepcję we wszelkich możliwych materiałach reklamowych: zarówno ATL-owych, jak i BTL-owych” – mówi Krzysztof Prus, kierownik działu sprzedaży i marketingu w Toyota Motor Poland. Pierwszą kampanią w Polsce, w jakiej została zastosowana nowa koncepcja, jest akcja marketingowa dla Toyoty Corolli Verso. Przed wprowadzeniem nowej strategii na wszystkich europejskich rynkach (także na polskim) były prowadzone badania. Okazało się, że angielskie hasło “Today, Tomorrow, Toyota” jest pozytywnie odbierane przez potencjalnych oraz obecnych klientów Toyoty i nie ma potrzeby tłumaczenia go lokalnie na inne języki. W 2003 r. Toyota sprzedała w Polsce 35 872 samochody (źródło: Samar), które wsparła budżetem marketingowym w wysokości 60,2 mln zł (źródło: Expert Monitor). Udział tej marki w rynku samochodów osobowych w Polsce wyniósł w ub.r. 10 proc., strategia spółki Toyota w Polsce zakłada utrzymanie go na tym samym poziomie z tendencją do zwiększania. (PU)