Kraj

Malma w portfolio Maspeksu

Lubella sfinalizowała transakcję zakupu marki Malma.

Firma Lubella należąca do Grupy Maspex Wadowice zakupiła m.in. markę Malma w ramach procesu sprzedaży prowadzonego przez syndyka. Makaron pod marką Malma będzie produkowany w Lublinie. Przedstawiciele spółki nie podali wielkości transakcji. Marka Malma ostatnio dostępna była na rynku w 2011 r. Wtedy to, jak pokazują dane Grupy Maspex, na podstawie Pentora, spontaniczna znajomości marki wyniosła ok. 30 proc., a w 2002 r. – ok. 60 proc. W swojej historii marka Malma zniknęła już z rynku, stało się to w 2006 r. Wróciła po roku, już w portfolio nowego właściciela – Malma Pasta, której inwestorem była amerykańska spółka Investabilis z Florydy.

Malma zasłynęła kampanią z udziałem Sophii Loren. Dla marki pracowały m.in. agencje Filmrec i Engine.

Obecnie, jak podaje Maspex, wartość rynku makaronów w Polsce to ok. 900 mln zł, z czego Lubella ma ok. 30 proc.