M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Prudential zadowolony z rezultatów launchu marki

Maciej Burlikowski | 18 czerwca 2013, 06:00

- Przekroczyliśmy zakładane plany zarówno odnośnie do komunikacji, jak i sprzedaży - twierdzi szef marketingu i komunikacji korporacyjnej Prudentiala.

Polski oddział brytyjskiej firmy ubezpieczeniowej Prudential, która tej wiosny weszła na nasz rynek, twierdzi, że pierwszy etap kampanii wprowadzającej markę i ofertę przyniósł rezultaty lepsze od zakładanych.

– Po miesiącu naszej kampanii launchowej wspomagana znajomość marki wyniosła 32 proc. Nasze reklamy rozpoznawało 20 proc. badanych. Tym samym uplasowaliśmy się w pierwszej piątce towarzystw ubezpieczeniowych. Efektywny zasięg naszej kampanii liczony w grupie docelowej wyniósł zaś aż 81 proc. – mówi Karol Kamas, marketing communication manager Prudential Polska.

Badania zasięgu kampanii przeprowadziła agencja analityczno-badawcza Quest, działająca w grupie SMV, na reprezentatywnej grupie 494 badanych.

Koncepcję kreatywną kampanii opracowała agencja reklamowa Brain, za zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy Starcom, a za działania online – agencja Next.

Grupą docelową komunikacji Prudentiala byli mieszkańcy dużych miast (powyżej 100 tys. mieszkańców), w wieku 25-49 lat, zarabiający powyżej średniej krajowej.

Kampania ATL-owa Prudentiala trwała od drugiego tygodnia kwietnia do połowy maja, w internecie natomiast prowadzona jest nadal.

Do emisji w TV trafiły 30- i 45-sekundowe spoty, do internetu zaś (gównie YouTube) trzy wersje 30-sek. 58 proc. spotów telewizyjnych (liczonych w ekwiwalencie GRP) zostało wyemitowanych na pozycjach premium (pierwsza lub druga, przedostatnia lub ostatnia w blokach reklamowych). Uzupełnieniem była reklama outdoorowa (ponad 600 nośników w pięciu miastach) oraz reklamy w 26 kinach zlokalizowanych w Warszawie, we Wrocławiu, w Poznaniu, Trójmieście oraz na Śląsku (45- i 75-sekundowe spoty).

– Nasze filmy reklamowe w YouTube od początku kampanii do połowy czerwca obejrzano ponad 1,18 mln razy. O kilkanaście procent więcej niż zakładaliśmy. Co więcej, aż 30 proc. zostało obejrzanych w całości, przez pełne 30 sekund. To o 5 pkt proc. więcej niż wynosi średnia dla kategorii usług finansowych – wskazuje Łukasz Maroszczyk, digital manager w Prudential Polska.

Według danych z monitoringu Kantar Media w kwietniu br. Prudential wydał na reklamy ATL 11,4 mln zł (wydatki cennikowe, nie uwzględniają rabatów). Dla porównania: w tym czasie PZU wydało 7,8 mln zł, a Axa Życie 5,7 mln zł.

Jak informują przedstawiciele firmy 75 proc. wydatków mediowych pochłonęły reklamy ATL, a online – jedną czwartą.

– Rezultaty kampanii to zasługa zarówno dobrej kreacji, jak i skutecznego, a co ważniejsze efektywnego planowania i zakupu mediów. Konkretnych danych sprzedażowych nie chcemy jeszcze ujawniać, ale mogę powiedzieć, że pierwsze plany przekroczyliśmy. Chociaż kampania skierowana była głównie do konsumentów, to jej drugim celem była także rekrutacja agentów. Zakładaliśmy, że po pierwszym roku będziemy ich mieć 350. Już mamy ponad 200 – podsumowuje Wojciech Pronobis, dyrektor ds. marketingu i komunikacji korporacyjnej polskiego Prudentiala. Firma zatrudnia agentów na wyłączność (nie mogą sprzedawać ubezpieczeń innych towarzystw).

Dla brytyjskiego Prudentiala jest to de facto powrót na polski rynek po 74 latach nieobecności.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,