Kraj

Ponad 30 proc. firm w ostatnich pięciu latach przeprowadziło rebranding

Ipsos zrealizował badania dla Grupy OEX.

W okresie ostatnich pięciu lat więcej niż jedna trzecia przedsiębiorstw zdecydowała się na rebranding – takie wnioski płyną z tegorocznego badania rynku usług outsourcingowych przeprowadzonego przez Ipsos na zlecenie Grupy OEX. Co czwarta badana firma ma identyfikację wizualną starszą niż 10 lat. Najczęstszym powodem rebrandingu jest chęć odświeżenia marki.

Z badania wynika także, że najczęściej na zmianę wizualizacji decydowały się branże FMCG (33 proc.), telekomunikacja (13 proc.), handel i dystrybucja (13 proc.) oraz sektor produkcyjny (13 proc.).
Ponad 35 proc. przebadanych firm rebranding przeprowadziło od 5 do 10 lat temu. Z kolei odsetek przedsiębiorstw, których identyfikacja wizualna jest młodsza niż 5 lat, stanowi 33 proc., natomiast 28 proc. respondentów przyznało, że jest ona starsza niż 10 lat. Oznacza to, że w perspektywie kolejnych lat znaczny odsetek firm może zdecydować się na rebranding.
Najczęstszą przyczyną rebrandingu są kwestie wizerunkowe – aż 80 proc. badanych firm. Z kolei zmiany w strukturze organizacyjnej oraz zmiana strategii biznesowej w mniejszym stopniu decydują o podjęciu takich działań – zaledwie po 7 proc. badanych firm wskazało na te właśnie czynniki.