M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Rada Reklamy ma się przekształcić w związek stowarzyszeń

Serwis Dzienny | 23 czerwca 2004, 00:00

Rada Reklamy, organizacja powołana do egzekucji samoregulacji reklamowej na polskim rynku, prawdopodobnie zmieni formułę funkcjonowania. Przedstawiciele wszystkich największych organizacji branżowych...

Rada Reklamy, organizacja powołana do egzekucji samoregulacji reklamowej na polskim rynku, prawdopodobnie zmieni formułę funkcjonowania. Przedstawiciele wszystkich największych organizacji branżowych (Izba Wydawców Prasy, Stowarzyszenie Agencji Reklamowych, Związek Mediów i Reklamy działający przy Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych, Polskie Stowarzyszenie Wytwórców Produktów Markowych "Pro Marka", Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego i Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy IAA) rozważają jej przekształcenie ze stowarzyszenia osób fizycznych w związek stowarzyszeń. "Jest to rozwiązanie, które może zapewnić większy zasięg i efektywność działań podejmowanych przez Radę Reklamy" - mówi Aleksander Krzyżowski, dyrektor generalny Pro Marki. Obecnie podczas spotkań reprezentantów środowisk branżowych dyskutowane są opcje finansowania Rady Reklamy. Największą popularnością cieszy się koncepcja tzw. odpisu reklamowego. Chodzi o przekazywanie przez reklamodawców promila budżetu reklamowego na działania statutowe rady. "Tego typu rozwiązania przyjęte zostały na wielu rynkach europejskich. Reklamodawcy przekazują od 0,1 do 1 promila swoich wydatków na reklamę na rzecz organizacji stojącej na straży samoregulacji. Taki system jest bardziej przejrzysty i sprawiedliwy niż inne formy finansowania, np. płacenie składek członkowskich" - twierdzi Krzyżowski. Ostateczny kształt kodeksu etycznego ma być implementowany do statutów przez wszystkich jego sygnatariuszy. Spotkania na temat nowelizacji zarówno jego części merytorycznej, jak i proceduralnej mają odbywać się co roku. Zmianie ulegnie także zakres rozpatrywanych spraw. Rada Reklamy ma przede wszystkim opiniować skargi konsumenckie, a nie jak dotychczas wyłącznie spory o charakterze BtoB. Uczestnicy rozmów chcą zakończyć prace nad ostatecznym kształtem mechanizmu samoregulacyjnego do końca 2004 r. Jego wdrożeniu w życie w 2005 r. ma towarzyszyć akcja promocyjna. (JP)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,