Z badań firmy ARC Rynek i Opinia opublikowanych w raporcie ”Sponsoring Monitor 2012/2013” wynika, że 29 proc. Polaków spotkało się z przypadkami sponsorowania stadionów sportowych w Polsce.
Najbardziej znanymi sponsorami obiektów sportowych są: sponsor stadionu w Gdańsku – PGE (14,2 proc.), oraz sponsor stadionu Legii w Warszawie – Pepsi (13,1 proc.).
– Rozpoznawalność sponsorów obiektów sportowych jest ściśle związana z tym, na ile prężnie dany obiekt sportowy jest zarządzany. Im więcej na danym obiekcie odbywa się różnego rodzaju imprez, czy to o charakterze sportowym, czy kulturalnym, tym większa jest rozpoznawalność sponsorów tytularnych, gdyż są oni wymieniani przy okazji działań promocyjnych związanych z daną imprezą – mówi dr Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia.
Przypomnijmy, że kilka dni temu sponsora tytularnego pozyskał stadion w Poznaniu, który od tej pory będzie nosił nazwę Inea Stadion (pisaliśmy o tym w MMP24 17 czerwca br.). Wartości kontraktu nie ujawniono. Z kolei PGE jest sponsorem gdańskiej areny od 2010 r. Energetyczna spółka zgodziła się zapłacić za to 35 mln zł w ciągu czterech lat (do 2014 r.).
Z kolei według słów Marcin Herra, prezesa spółki PL.2012, operatora Stadionu Narodowego w Warszawie, jeszcze w tym miesiącu mogłyby się rozpocząć negocjacje z potencjalnymi sponsorami obiektu.