Zagranica

Wydatki reklamowe w USA mają wzrosnąć o 7 proc. w br. i o 6,5 proc. w 2005 r.

Amerykańska gospodarka przyspiesza, a marketerzy w Stanach Zjednoczonych zwiększają wydatki reklamowe - w tym roku mają one osiągnąć rekordową sumę...

Amerykańska gospodarka przyspiesza, a marketerzy w Stanach Zjednoczonych zwiększają wydatki reklamowe – w tym roku mają one osiągnąć rekordową sumę 263 mld dol. – o 7 proc. więcej niż w ub.r. Takie prognozy podał wczoraj na dorocznym spotkaniu Advertising Outlook Report 2004, które ma miejsce w Nowym Jorku, Robert Coen, director of forecast sieci Universal McCann należącej do Interpublic Group of Cos. Coen zrewidował tym samym swoje wcześniejsze prognozy – w grudniu ub.r. mówiły one, że tegoroczne wydatki reklamowe w Stanach Zjednoczonych powinny sięgnąć sumy 266,4 mld dol. W stosunku do ub.r., kiedy wydatki na reklamę wyniosły 245,5 mld dol., w bieżącym roku spodziewany jest 7-procentowy wzrost. W 2005 r. spodziewany jest dalszy wzrost – Coen przewiduje, że będzie to 280 mld dol. (czyli wzrost o kolejne 6,5 proc. w porównaniu z tegoroczną prognozą). Coen wskazał, że tegoroczny wzrost wydatków reklamowych wiąże się z letnimi igrzyskami olimpijskimi w Atenach oraz kampanią przed wyborami prezydenckimi w USA. Kolejnym powodem, jego zdaniem, jest fakt, że nawet ci spośród marketerów, którzy do tej pory pomimo optymistycznych wskaźników ekonomicznych wstrzymywali się ze zwiększaniem swoich budżetów, nie mogą dłużej czekać, bowiem ich konkurenci korzystają z przyspieszenia gospodarczego i intensyfikują swoje działania marketingowe. Coen przewiduje, że wydatki reklamowe amerykańskich kompanii na zagranicznych rynkach również wzrosną – w bieżącym roku o 4,8 proc. (do 256 mld dol.), w 2005 r. – o kolejne 5,5 proc. (do 270 mld dol.). (“Advertising Age”)