M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Ponad 260 tys. zł rocznie dla client service directora domu mediowego

Katarzyna Kacprzak | 27 czerwca 2013, 06:00

Według badania "Raport o wynagrodzeniach SAR 2013" wzrost płac w agencjach reklamowych w ub.r. dotyczy 25 proc. stanowisk, obniżenie lub stagnacja płac zaś - 75 proc.

Badanie zostało przeprowadzone przez firmę Idea! Management Consulting na zlecenie Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR. Objęło ono wynagrodzenia oraz stawki godzinowe pracowników agencji reklamowych, domów mediowych i po raz pierwszy – agencji eventowych zrzeszonych w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR.

Najwyższą płacę całkowitą (roczna, ATR – w zł) według stanu na kwiecień 2013 w agencjach reklamowych mają osoby pracujące na stanowiskach: client service director (251 121), creative director (227 421), strategic director (199 157), deputy/associate creative director (195 549) i group account director (185 095). Najniższą płacę według badania otrzymuje junior graphic designer (36 749).

W domach mediowych najwyższą płacę otrzymuje client service director (269 312). W pierwszej piątce kolejno pojawiają się stanowiska: media (planning/buying) director (255 922), buying director (217 203), group account director (203 581) oraz head of research (188 755). Najmniej zarabia stażysta (32 479).

 

Czytaj więcej na temat: ,