Kraj

NTT będzie produkować smartfony

Od połowy ub.r. polska firma oferuje tablety, a w przyszłym roku wypuści na rynek smartfony pod własną marką. Więcej zamierza przeznaczyć też na marketing.

NTT liczy na wzrost sprzedaży tabletów, a w 2014 r. wprowadzi smartfony pod swoją marką
Producent komputerów NTT System zamierza rozwijać portfolio produktów pod własną marką. To główne założenie strategii firmy do 2015 r. zaprezentowanej w piątek.

Przez lata NNT sprzedawał głównie komputery stacjonarne, all-in-one oraz serwery. Od połowy ub.r. sprzedaje także tablety pod swoją marką. Jak ujawnił Tadeusz Kurek, prezes NTT System, obecnie miesięcznie sprzedaje ich 5-6 tys. szt. Firma liczy, że sprzedaż rośnie. Prezes zapowiedział, że jeśli osiągnie poziom 10 tys. szt., to do końca br. firma jest gotowa uruchomić ich produkcję w kraju. Liczy, że w 2015 r. sprzeda 100 tys. szt. tabletów.  

W bieżącym roku firma chciałaby zwiększyć sprzedaż produktów pod własną marką o jedną czwartą. W przyszłym zamierza natomiast wprowadzić na rynek smartfony z własnym brandem.
   
Tomasz Rajca, marketing manager NTT System, potwierdza, że w ślad za tymi zamierzeniami firma planuje zwiększenie swojej aktywności marketingowej i nakładów na ten cel. Szczegóły są w trakcie uzgodnień. NTT System współpracuje z różnymi agencjami na zasadach projektowych.

Spółka NTT Systems zatrudnia 150 osób. W ub.r. przy przychodach 657 mln zł wypracowała 2,4 mln zł zysku. Od 2007 r. jest notowana na warszawskiej GPW. 30 proc. jej sprzedaży stanowi eksport (głownie do krajów UE).

Miesiąc temu firma Manta zapowiedziała, że pod koniec sierpnia powinny się pojawić na rynku smartfony pod jej marką. Jak zapowiada producent, ma je cechować ”znakomity stosunek jakości do ceny”.