M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Kampania "Ekipa na swoim" Warki dotarła do 26,7 mln Polaków

Maciej Burlikowski | 2 lipca 2013, 06:00

Same billboardy sponsorskie w Polsacie widziało 22,2 mln osób.

Grupa Żywiec podsumowuje wyniki kampanii marketingowej marki piwa Warka pt. ”Ekipa na swoim”.

Jej osią był sponsorowany przez marketera format telewizyjny reality show pt. ”Ekipa na swoim” emitowany od 30 kwietnia do 25 czerwca w każdy wtorek o godz. 22 na antenie telewizji Polsat.

Grupa Żywiec wykorzystała fakt, że Warka to jedyna w Polsce marka piwna, która ma własną sieć 76 franczyzowych piwiarni. Uczestnicy programu rywalizowali o możliwość prowadzenia właśnie jednej z takich piwiarni.

Według badań Nielsen Audience Measurement program dotarł w sumie do 26,7 mln osób. Same billboardy sponsorskie w Polsacie widziało 22,2 mln Polaków.

Producent nie ujawnia budżetu marketingowego, jaki przeznaczył na tę akcję. Informuje natomiast, że tegoroczny budżet reklamowy Warki jest niższy od ubiegłorocznego o 25 proc. W zeszłym roku reklamy Warki kosztowały blisko 40 mln zł, o 10,8 proc. więcej niż w 2011 r. (dane cennikowe, Kantar Media).

Za kreację spotu w ramach kampanii odpowiadała agencja Just, za BTL – agencja Men at Work, za internet – The Digitals, za działania PR – agencja Roota PR, za zakup mediów MediaVest. Producentem programu "Ekipa na swoim” był Rochstar na zlecenie telewizji Polsat.

Elementem kampanii były działania skierowane bezpośrednio do konsumenta na fanpage’u marki w Facebooku. Aktywacje "Ekipa na swoim – Impreza" oraz "Impreza na swoim" przyciągnęły na profil Warki aż 47,5 tys. nowych fanów.

– Emisja programu już się zakończyła, ale kampania Warki nadal trwa. Widać już pierwsze efekty. Wskaźniki wizerunkowe marki, takie jak: bliskość, jakość, autorytet, akceptacja, wzrosły nawet o kilkanaście punktów procentowych w stosunku do zeszłego roku – mówi Izabela Głodek, marketing manager Warki.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,