Zagranica

WPP stworzy odrębną strukturę dla Chanel

Ogilvy, AKQA, MEC i Mindshare wspólnie będą obsługiwały budżet luksusowego giganta.

Luksusowa marka rozpoczęła przetarg na kompleksową obsługę mediową w styczniu br., ale już miesiąc później zdecydowała się na powierzenie budżetu WPP. Holding jest w trakcie tworzenia dedykowanej struktury, w której znajdą się teamy z agencji reklamowej Ogilvy, agencji digital AKQA, domu mediowego MEC, z którym współpracowała przez 14 lat, i Mindshare. Nowy twór powołany specjalnie dla Chanel przyjmie nazwę Plus.

Nie jest to pierwsza sytuacja, kiedy WPP łączy teamy ze swoich spółek, żeby zapewnić klientowi kompleksową obsługę. Najbardziej znaną strukturą tego typu była The Detroit stworzona dla Forda. Wcześniej powstały również Team Mazda, Team Lincoln oraz zespoły dla MillerCoors i Bank of America.

Marka Chanel wydała w ub.r. 139 mln dolarów w USA na media. Rok wcześniej budżet ten wyniósł 130 mln dolarów.

(AdAge)