W piątkowym wydaniu MMP24 pisaliśmy, że według wyliczeń domu mediowego Equinox branża bankowa w pierwszych czterech miesiącach tego roku ograniczyła wydatki reklamowe o 12,7 proc. (do 356 mln zł).
Natomiast firmy ubezpieczeniowe, będące drugim po bankach filarem sektora finansowego, zwiększają swoje inwestycje reklamowe.
Jak podliczył dom mediowy Equinox, firmy ubezpieczeniowe od stycznia do kwietnia br. wydały na reklamy w mediach ponad 130 mln zł i zwiększyły swoje nakłady reklamowe o jedną trzecią (dane cennikowe, źródło: Kantar Media).
Najmocniej, bo aż dwie trzecie (+29 mln zł) w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego wzrosły wydatki na ubezpieczenia komunikacyjne.
Największym reklamodawcą w kategorii ubezpieczeń było PZU. Wydatki tego ubezpieczyciela liczone cennikowo wyniosły 26,3 mln zł i były prawie sześciokrotnie wyższe niż w ub.r. Ubiegłoroczny debiutant na rynku ubezpieczeń, czyli Proama, zmniejszył natomiast swoje wydatki w pierwszych miesiącach prawie o połowę, a i tak dało jej to drugą pozycję wśród najhojniejszych reklamowo ubezpieczycieli.
Trzecią pozycję zajmuje Axa Direct, która zwiększyła swój budżet mediowy w tym roku aż o trzy czwarte. Dalsze miejsca zajmują kolejno: 4 Life Direct, Link4 i aktywnie reklamujące się w tym roku ING Życie. Na siódme miejsce wskoczył tegoroczny rynkowy debiutant – Prudential, którego kampania launchowa kosztowała cennikowo 9,7 mln zł.
Ubezpieczyciele 81 proc. swoich budżetów lokują w telewizji, po 5,2 proc. zaś w radiu i kinach, 3 proc. w dziennikach i 3,5 proc. w magazynach.