Zagranica

Inwestuj w londyńskie media

Raport na temat sektora kreatywnego i technologicznego w Londynie.

Branża mediów, technologii i telekomunikacji w Londynie generuje aż 125 mld funtów PKB, z czego 45 mld funtów pochodzi z branży reklamowej. Według raportu opublikowanego w tym tygodniu inwestować należy właśnie w londyński sektor kreatywny i technologiczny.

Dokument “Enabling A World Leading Digital Hub” ogłoszony przez firmę Deloitte wskazuje, że inwestycje w  Wielkiej Brytanii to tylko jedna dziesiąta inwestycji w Dolinie Krzemowej.

Raport stwierdza, że Londyn jest światowym liderem w branży mediów. Branża telewizyjna, wydawnicza i reklamowa tworzy łącznie ponad 6 proc. eksportu brytyjskiej gospodarki. Dodatkowo około połowa zatrudnienia w sektorze medialnym z całej Wielkiej Brytanii działa w stolicy.

Według Deloitte, żeby Londyn miał przewagę na polu interaktywnym, potrzebne są większe inwestycje. Konieczne jest od  500 tysięcy do 4 milionów funtów dopływu gotówki dla branży, aby stworzyć z miasta światowe centrum interactive.


(Campaign)