Branża mediów, technologii i telekomunikacji w Londynie generuje aż 125 mld funtów PKB, z czego 45 mld funtów pochodzi z branży reklamowej. Według raportu opublikowanego w tym tygodniu inwestować należy właśnie w londyński sektor kreatywny i technologiczny.
Dokument “Enabling A World Leading Digital Hub” ogłoszony przez firmę Deloitte wskazuje, że inwestycje w Wielkiej Brytanii to tylko jedna dziesiąta inwestycji w Dolinie Krzemowej.
Raport stwierdza, że Londyn jest światowym liderem w branży mediów. Branża telewizyjna, wydawnicza i reklamowa tworzy łącznie ponad 6 proc. eksportu brytyjskiej gospodarki. Dodatkowo około połowa zatrudnienia w sektorze medialnym z całej Wielkiej Brytanii działa w stolicy.
Według Deloitte, żeby Londyn miał przewagę na polu interaktywnym, potrzebne są większe inwestycje. Konieczne jest od 500 tysięcy do 4 milionów funtów dopływu gotówki dla branży, aby stworzyć z miasta światowe centrum interactive.
(Campaign)