Kraj

Stroer bada percepcję OOH wśród kierowców

Instytut badawczy Millward Brown rozpoczął zlecony przez grupę Stroer laboratoryjny pomiar z użyciem symulatora jazdy.

Obejmujące tysiąc osób badanie przeprowadzone zostanie za pomocą nowoczesnego symulatora jazdy, który na potrzeby badania sprowadzony został z Niemiec. Symulator pozwala na wywołanie u uczestnika badania wrażenia rzeczywistego kierowania samochodem, wymuszając zachowania, jakie zwykle towarzyszą prowadzeniu pojazdu. W tym samym czasie za pomocą urządzenia eye-tracker śledzone są ruchy gałek ocznych badanego oraz elementy trasy, na które zwraca on uwagę.
 
Projekt Atlas ma na celu sprawdzenie efektywności kontaktów z przekazem reklamowym w obrębie drogi. Wykaże więc m.in., który z formatów przyciąga największą uwagę kierowców podczas jazdy. Jego wyniki pozwolą na efektywniejsze wykorzystywanie dostępnych nośników outdoorowych oraz eliminację tych o małej widoczności. Badanie obejmie kluczowe formaty mediów OOH.
 
– Doświadczenia naszych kolegów, którzy zrealizowali projekt Atlas w Niemczech, pokazują, że
unikatowa wiedza płynąca z badania ma ogromny wpływ na branżę OOH. Pozwala ona przede wszystkim na podniesienie efektywności kampanii reklamowych, ale też pomaga w uporządkowaniu przestrzeni miejskiej pod kątem liczby i miejsc ustawienia nośników – mówi Andrzej Magdziak, prezes zarządu i CEO Grupy Stroer.
 
Główna faza badania Atlas potrwa około ośmiu tygodni i obejmie 1000 uczestników rozdzielonych na 12 grup, które zetkną się z różnymi kombinacjami marek, formatów nośników, częstotliwości kontaktów z nimi oraz ich umiejscowienia. Jest to pierwsza w Polsce próba laboratoryjna na tak dużej próbie respondentów.