M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

TVP: Więcej z abonamentu, ale mniej z reklam

Joanna Dziwisińska | 22 lipca 2013, 06:00

Spółka po raz kolejny deklaruje, że skończy ten rok na plusie.

Telewizja Polska w okresie styczeń-czerwiec 2013 r. zanotowała dodatni wynik finansowy brutto na poziomie 8,7 mln zł. Jak podaje spółka, przychody z abonamentu wzrosły o 25 proc. (o 39,4 mln zł w stosunku do zeszłego roku). Natomiast wpływy reklamowe są o 13,7 proc. niższe. W ocenie przedstawicieli TVP jest to skutek recesji na rynku reklamy, jak również braku transmisji wielkich i popularnych rozgrywek sportowych, jak te, które w 2012 r. były emitowane na antenach TVP. Istotne znaczenie dla spadku przychodów komercyjnych ma mieć cyfryzacja telewizji, która ma wpływać na znaczący wzrost konkurencji w sektorze kanałów emitowanych drogą naziemną. Pozostałe przychody (poza reklamą, sponsoringiem i abonamentem) wzrosły o 35,6 proc. Koszty działalności operacyjnej w relacji do analogicznego okresu ub r. zostały obniżone o 60,8 mln zł i są niższe o 15,7 mln zł od planowanych na ten okres.

Spółka zakłada, że kontynuując proces restrukturyzacji, uda się osiągnąć dodatni wynik finansowy na koniec br.


Czytaj więcej na temat: