Zagranica

Spadek przychodów reklamowych Google

Po raz pierwszy od ośmiu kwartałów Google zanotował spadek przychodów w Wielkiej Brytanii.

W ciągu ostatnich trzech miesięcy, tj. do 30 czerwca, przychody brytyjskiego Google spadły o 5 proc. Jest to pierwszy spadek od ośmiu kwartałów.

W zeszłym tygodniu globalny gigant ogłosił przychody za drugi kwartał na poziomie 14,1 miliardów dolarów, czyli 19-procentowy wzrost w skali rocznej, ale jest to mniej o 300 mln dolarów od przewidywań analityków.

W Wielkiej Brytanii przychody spadły o 5 proc., czyli do 13,2 mld dol. w ciągu ostatnich trzech miesięcy, w porównaniu z 13,9 mld dol. z pierwszego kwartału.

Rzecznik spółki tłumaczył spowolnienie na rynku w Wielkiej Brytanii “wyjątkowo ciepłą pogodą i trudnymi do porównania zestawieniami rocznymi”. W rzeczywistości niespodziewany spadek nastąpił zaraz po wprowadzeniu nowego systemu reklamowego Google. W lutym firma wprowadziła tzw. kampanie wzmocnione, mające zwiększyć mobilność reklam.

Globalnie w QII liczba pełnoetatowych pracowników w Google wzrosła z 40 178 do 44 777 osób.

(BrandRepublic)